نحوه تشخیص کفش نایکی اصلی از تقلبی

نحوه تشخیص کفش نایکی اصلی از تقلبی

در این مقاله با نام تشخیص کفش نایکی اصلی از تقلبی از راه های اصلی بررسی اصالت محصولات نایکی صحبت میکنیم

همچنین لازم به ذکر است هر محصول تولیدی این شرکت نیاز به بررسی جداگانه نمونه اصلی از مدل تقلبی دارد اما با همین چند روش ساده نیز به راحتی در نگاه اول می توانید از اصل بودن یا نبودن محصولات نایکی اطمینان حاصل کنید.

امروزه با توجه به محبوبیت بیش از پیش محصولات نایکی در میان افراد مختلف چه در زنان و چه در مردان عده ای به فکر تولید این محصول در کارخانه های شخصی خود شده اند ! اما با توجه به پیش رفت

تکنولوژی و موارد مربوط به این صنعت همچنان موفق به تولید محصولاتی حتی نزدیک کیفیت اصلی این برند معتبر نیز نشده اند.

 

۱- بررسی جعبه

اکثر کفش های تقلبی نایکی | Nike در جعبه اصلی نایکی عرضه نمی شوند و به جای آن در پلاستیک قرارداده شده اند یا اصلاً جعبه ای ندارند.

کفش های نایکی معمولا در جعبه های تقلبی به سختی جا شده و استحکام کافی را ندارند و به عبارتی جعبه محصول حالت مستحکمی ندارد.

توجه داشته باشید اکثر جعبه های نایکی نارنجی رنگ هستند و در برخی مدل های خاص به رنگ های سبز ، مشکی یا صورتی نیز تولید شده اند.(نایکی جعبه سفید یا قرمز در محصولات تیراژ بالا ندارد)

 

۲- بررسی کفش

وضعیت کفش ها را بررسی کنید. اگر قبلاً کفش های نایکی داشته اید ، آنها را با کفش های جدید خود مقایسه کنید.

اگر کیفیت این دو جفت تفاوت چشمگیری داشته باشد ، کفش های جدید شما احتمالاً تقلبی هستند و ممکن است در چند روز اول هم پس از کمی استفاده مشخص شود.

کفش های نایکی اصلی همیشه نرم تر از مدل های تقلبی هستند. این به این دلیل است که آنها از متریال های چرمی یا مرغوب تر ساخته شده اند این در حالی است که نایکی های تقلبی از چرم های مصنوعی حاوی پلی اورتان ساخته شده اند.

برخلاف کفش های اصلی نایکی ، زیر کفش های نایک تقلبی دارای نقاط قابل مشاهده ای از فرایند تولید هستند.

به نوع دوخت توجه کنید ! در کفش های نایکی نخ دوخت از هیچ سوراخی دوبار عبور نکرده است !

 

۳- بررسی شماره ساخت

شماره SKU روی جعبه و برچسب های داخل کفش را بررسی کنید. هر جفت کفش نایکی معتبر دارای شماره SKU است که با شماره SKU در جعبه آنها یکسان است.

اگر به صورت کامل مشخص نیست  یا با جعبه مطابقت ندارند ،احتمالاً جعلی هستند.

برچسب اطلاعات را بررسی کنید. اغلب ، تولید کنندگان جعلی نایکی برچسب هایی با اندازه نامعتبر یا اطلاعات قدیمی را در قسمت داخلی کفش قرار می دهند. به عنوان مثال ، یک برچسب جعلی ممکن است به شما بگوید که کفش در سال ۲۰۰۸ طراحی و تولید شده است ، در صورتی که نایکی اولین بار آن کالا را در سال ۲۰۱۰ تولید کرد.

توجه کنید در برخی محصولات نایکی برچسب ساخت پشت زبانه کفش نیست و ممکن است در جای دیگر کفش باشد اما در هر صورت در خود کفش باید موجود باشد.

همچنین ۶ رقم آخر بارکد معمولا مختص به مشخصات سایز و اندازه کفش متفاوت است.

کفش های نایکی در کشور های چین ، تایوان و هند تولید می شوند.

 

۴- قیمت

از کفش های نایکی که قیمت آنها بسیار کمتر از ارزش معمولی آنهاست اجتناب کنید. کفش یا تقلبی است یا دست دوم است.

به طور کلی ، یک کفش نایکی که با نصف قیمت اصلی یا حتی به اندازه ای هر چند کمتر از قیمت خرید در خارج از کشور به فروش می رسد به احتمال زیاد (۱۰۰ درصد) جعلی و تقلبی است. با چند ضرب و جمع ساده و محاسبه قیمت حمل و نقل می توانید به اصالت محصول پی ببرید.

البته در این خصوص توجه داشته باشید گاهی قیمت بالا صرفا به منظور چانه زنی است و قیمت بسیار پایین تر از حد معمول می باشد.

 

۵-اولین احساس بعد از پوشیدن کفش

کفش را امتحان کنید کف اکثر کفش های کتانی تقلبی پلاستیکی است و کشش و انعطاف چندانی ندارند ، در حالی که کفش های واقعی نایکی دارای کفی لاستیکی BRS 1000 هستند.

اکثر کفش های تقلبی نایکی از نظر اندازه با مدل های اصلی متفاوت هستند.بهتر است حداقل یکبار کتانی های نایکی را در نمایندگی های اصلی امتحان کرده باشید.(فقط نمایندگی هایی که در سایت رسمی نایکی معرفی شده باشند معتبر هستند.)

 

۶- بررسی فروشندگان 

در هنگام جستجو در فروشگاه های اینترنتی میزان اعتبار سایت و نظرات کاربران را بررسی کنید

در ایران می توانید از طریق کلیک بر روی ایکون اینماد ، ساماندهی و اتحادیه کسب و کارهای مجازی اطلاعات و سابقه کاری وب سایت را بررسی کنید. توجه داشته باشید عضویت در اتحادیه کسب کارهای مجازی اولویت حقوقی بالاتری دارد.

همچنین بررسی کنید صاحب وبسایت شخص می باشد یا شرکت -روند پیگیری و ثبت سفارش از شرکت های وارد کننده و صاحب امتیاز وب سایت های فروشگاهی دقیق تر ، مکانیزه تر و مطمئن تر می باشد.

در صورتی که فروشنده دیگری غیر از فروشگاه اینترنتی اصلی مسئولیت فروش کالا را بر عهده دارد مطمئن شوید روند پیگیری بر عهده فروشگاه اینترنتی اصلی می باشد.

در هنگام خرید از سایر صفحات مجازی به خصوص اینستاگرام مطمئن شوید کفش واقعا وجود دارد ، می توانید از فروشنده بخواهید از کفش در کنار روزنامه امروز عکس یا فیلم برای شما ارسال کند.

 

۷- اطلاعات معتبر محصول

کفش های قدیمی نایکی به طور کامل از وب سایت این شرکت حذف می شوند و دیگر تولید نخواهند شد. توجه داشته باشید که محصولاتی که فروشنده ادعا به فروش این محصولات دارد در وب سایت نایکی موجود باشد.

خرید از فروشندگانی که ادعا می کنند کفش سفارشی است یا سایز خاصی می باشد خودداری کنید.

مدل ، رنگ و سایز محصول مورد نظر را قبل از سفارش در سایت نایکی بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همچین محصولی وجود خارجی دارد یا صرفا یک مدل تقلبی است.

 

۸- پیش خرید یا خرید قبل از ارائه رسمی نایکی

کفش هایی را خریداری نکنید که قبل از تاریخ عرضه رسمی در دسترس هستند. آل باکس تضمین می کند که هر کفشی که قبل از تاریخ عرضه رسمی موجود باشد ، تقلبی است.

این کفش ها ممکن است ظاهری شبیه به طراحی آینده داشته باشند اما به احتمال زیاد بسیار شبیه به آن هستند. عکس های منتشر شده اولیه امکان مقایسه تقلبی و اصل را از شما خواهد گرفت.

 

۹- امکان ارائه تضمین و دریافت فاکتور معتبر

از فروشنده بخواهید اصالت محصول را تضمین کند. همچنین در کنار آن در صورتی که محصول تقلبی نباشد فروشنده موظف است کالا را با فاکتور رسمی به همراه مهر فروشگاه که وظیفه قانونی و حق مشتری می باشد تحویل دهد.

شما می توانید تمامی محصولات نایکی را با اطمینان خاطر از فروشگاه اینترنتی آل باکس | AALLBOX سفارش دهید و در روز مورد نظر خود به همراه فاکتور رسمی و مهر شرکتی همراه با تضمین اصالت کالا دریافت کنید.

لطفا نظرات خودتون رو در خصوص تجربه خرید این محصولات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

Sorry, no posts were found
سوال خود را از ما بپرسید