بررسی Xiaomi Mi 10T Pro

بررسی Xiaomi Mi 10T Pro

می 10 تی پرو | Mi 10T Pro  که موضوع این بررسی است از بسیاری جهات با مدل قبلی کاملاً متفاوت است و مثل می 9 تی پرو که فقط یک مدل جدید از ردمی بود، صرفا یک مدل جدید نیست ،این مدل ، یک تلفن همراه بسیار موفق و قابل توجه  است که شباهت زیادی به خواهر و برادرانش ندارد.

شاید ممکن باشد که می 10 تی پرو | Mi 10T Pro به عنوان قاتل می 9تی پرو | Mi 9T Pro قرار نگیرد، اما میتواند مثل همیشه در دسته بندی گوشی های مقرون به صرفه ی شیائومی با قابلیت های بالا قرار گیرد.

هرچیزی که امروزه شما به آن نیاز دارید در  داخل گوشی تعبیه شده است و با قیمتی بسیار مناسب تر از سایر رقبا در دسترس شما است.

یک تراشه ی اسنپدراگون ۸۶۵ . یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و همچنین یک دوربین ماکرو | Macro و یک دوربین زاویه فوق عریض | Ultra Wide  و بله باید بگوییم که در این سری خبری از لنز تله فوتو | Telephoto نیست.

هرچند می توان امیدوار بود کرد که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری بتواند جای خالی این لنز را پر کند.

در سری های قبلی مانند شیائومی می 9 تی پرو | Xiaomi Mi 9T Pro احتمالا میتوانیم افزایش قیمت را با ارتقا ویژگی هایی مانند شارژ سریع ۳۳ وات با پشتیبانی از پاور دلیوری ۳.۰ ، بلندگو های استریو ذخیره سازی سریع و… مقداری قبول کنیم. اما در سری می 10 تی پرو | Mi 10T Pro برخی ویژگی ها مانند جک ۳.۵ میلیمتری و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر حذف شده اند.

 

xiaomi mi 10t pro شیائومی می 10 تی پرو

اما بیایید به صورت ریز بینانه تر نگاهی به این نسخه ی شیائومی بیندازیم.

می 10 تی پرو، همانند امکانات سخت افزاری که ارائه می دهد، ساختاری فوق العاده ای نیز دارد. باید واقع بین باشیم و فقط نگاهی به اولین نسخه های شیائومی تا به امروز بکنیم کاملا میتوانیم شاهد این باشیم که شیائومی چه پیشرفت چشم گیری در طراحی گوشی ها داشته است.

ما در نسخه ی می10 تی پرو | Mi 10T Pro  به جای گوریلا گلس ۶ بر روی قاب پشتی و قاب جلویی به گوریلا گلس ۵ مجهز شده و ورق های شیشه ای و قاب آلمینومی بهم چشبیده اند.

بدنه ی این گوشی شیب یا شکستگی خاصی ندارد اما سطح آن مانند آیینه بازتاب دارد و جای اثر انگشت و لکه ها قابل مشاهده خواهد بود.

در حالی که به قاب پشتی نگاه میکنیم نمیتوانیم طراحی منحصر به فرد دوربین را نادیده بگیریم.

اولین چیزی که با مشاهده ی این گوشی به چشم میخورد طراحی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است که بسیار برجسته است و همین امر باعث میشود سنسور اصلی دورین ۱۰۸ مگاپیکسلی بزرگتر از آنچه که هست به چشم بیاید. همچنین در زیر دوربین چهار جای دیگر مشاهده میکنیم که یکی برای لنز فوق عریض یکی برای ماکرو و دیگری فلاش ال ای دی است و آن یکی اما !! ؟؟ میتوانیم بگوییم فقط کاربرد زیبایی دارد و یا به نوعی خروجی اگزوز تلفن های هوشمند به حساب می آیند.

با همه ی اینها برامدگی دوربین برای مدت طولانی شاید کمی آزار دهنده به نظر برسد، اما خبر خوب این است که هنگام به دست گرفتن گوشی اصلا احساس سنگینی نمی کنید و حتی بر عکس ، قالب گوشی حس اینکه گوشی می خواهد در دست شما بماند را انتقال می دهد.

 

xiaomi mi 10t pro شیائومی می 10 تی پرو

شاید یک ذره نا امید کننده است که بخواهیم بگوییم در شیائومی می نوت 10 پرو | Mi Note 10 Pro  نیز برای دوربین جلو مثل اکثر گوشی ها با وجود یک سوراخ به روی صفحه مواجه هستیم. در صورتی که در سری قبلی یعنی می 9 تی پرو | Mi 9T Pro یک حالت کشویی را داشتیم که دوربین به داخل گوشی می رفت و پنهان می شد. اما اجزای مکانیکی که حرکت می کنند باید با ملاحضات ماندگاری خود نیز همراه شوند و برای آنها خدماتی ارائه شود.

اما از آنجا که این نوع دوربین ها هم جایی در دل مخاطبان خود باز نکرد ، از روی تلفن های همراه حذف شد و البته که تجارت برای این کمپانی ها از همه چیز مهم تر است !

مسلما صفحه نمایشگر می 10 پرو 5G  یکی از بهترین ال سی دی | LCD های بازار جهانی است. صفحه نمایشگر بلند ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۹:۲۰ و با وضوح ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ و پیکسل هایی با روشنایی بالا. پشتیبانی از اچ دی آر ۱۰ پلاس | HDR10 +  و از همه بی نظیر تر فریم ریت ۱۴۴ هرتزی صفحه نمایش.

و در نهایت این صفحه نمایش را می توان یکی از پیشرفته ترین پنل های ال سی دی حال حاضر تلفن های همراه دانست.

سوال خود را از ما بپرسید